Första träningen

Uppvärmning: 15 minuter på crosstrainern. Hade förväntat mig 15 minuters plåga men det gick faktiskt otroligt lätt.

Träning: Eftersom att det var första träningen så körde jag bara på lätta vikter, men under vissa övningar räckte det gott och väl! Kan då säga en sak, och det är att suget efter att bara köra på mer och mer och mer kom direkt.

Började med axlar, använde ett par maskiner. Har alltid haft pinsamt svaga axlar, så även denna gång. Måste verkligen träna det mycket för att slippa arbetsskador, kände faktiskt hur jag redan blivit mer stel än vanligt.

Sedan körde jag igenom benen med lite olika maskiner, avslutade med balans (har träningsvärk i fotlederna idag, haha). Gick faktiskt ganska bra, har ändå kvar lite muskler där.

Till sist mage/rygg. Först ett par maskiner, sedan på golvet. När jag körde "snurr"maskinen så kände jag verkligen hur fläsket längst ner på magen dallrade, haha! Kände under övningarna på golvet hur jag verkligen tappat muskler, väldigt illa, hög risk för arbetsskador!

Avslut: Eftersom att jag hunnit bli lite kall så sprang jag på crosstrainern i 5 minuter innan jag började stretcha. Var faktiskt riktigt skönt att varva ner på det viset. I övrigt så har jag blivit superstel både i baksida lår och i bröstmusklerna. Men det brukar faktiskt gå med sig rätt fort när jag kommer igång med träningen eftersom jag i princip alltid stretchar efter avslutat pass.


Tankar efter träning:
Underbart att vara tillbaka igen. Skulle kunnat stanna där hur länge som hellst. Men det känns även i efterhand som ett klokt val att köra på lätta vikter eftersom att jag är mör i hela kroppen idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0